Время работы
Пн. - Пт. : 9.00 - 20.00Щоб зрозуміти, як відремонтувати, потрібно розібратися, у чому полягає робота муфти Haldex, навіщо цей вузол потрібний у трансмісії автомобіля? Щоб знайти відповіді, треба розібратися у пристрої цього компонента повного приводу, що підключається.
Українським автоаматорам найчастіше доводиться стикатися з ремонтом муфти Халдекс 4 покоління. Цей вузол встановлений на моделях з повним приводом, що підключається, які випущені після 2007 року. Таких машин у російському автопарку багато. Старіші авто майже всі здані в брухт, а нові іномарки на наших дорогах у явній меншості.
1 - фланець для кріплення приводу осі;
2 - запобіжний клапан;
3 - електронний блок керування;
4 - кільцевий поршень;
5 - ступиця;
6 - упорні шайби;
7 - фрикційні диски;
8 - барабан муфти;
9 - аксіально-поршневий насос;
10- відцентровий регулятор;
11 - електромотор.
Муфта цього встановлюється перед редуктором заднього моста. Вхідний вал зафіксовано на кардані, на вихідному зафіксовано провідну шестерню головної пари. Пристрій включає механічну частину та електронний керуючий модуль. Машинерія містить масляну помпу, комплект фрикційних дисків та приводний вал із дисковим кулачком та приводною головкою.
За статистикою електронні компоненти менш живучі, ніж деталі механічної частини. Часто ремонт муфти Халдекс пов'язаний із заміною блоку керування. Відремонтувати компонент без спеціального заводського обладнання неможливо. У разі системного збою рятує перепрошивка програми, але якщо проблема в апаратній частині - доведеться змінювати модуль, що управляє.
Ремонт насоса муфти Халдекс - найбільш часта операція, пов'язана з неполадками в механічній частині приладу. Строго кажучи, у вузлі є дві помпи. Одна працює постійно і створює попередній тиск, друга вмикається, коли потрібно заблокувати з'єднання. Завдяки цьому рішенню, муфта блокується, навіть якщо передні колеса обігнали задні лише на 20 градусів по ходу обертання.
Коли машина рухається рівною дорогою, підключений тільки передній міст, фрикційні диски розімкнуті на задню вісь крутний момент не передається. Режим передньопривідного автомобіля. Якщо провідні колеса почали пробуксовувати в бруді або при підйомі по крутому схилу, швидкість обертання переднього карданного валу збільшується щодо цього ж параметра заднього кардана.
Бортовий комп'ютер, отримавши сигнал про різницю кутових швидкостей коліс, дає команду насосу, який закачує олію з гідроакумулятора в простір муфти. Тиск збільшується, фрикціони стискуються, вали на вході та виході взаємно блокуються. Режим повнопривідного автомобіля. Тобто принцип роботи муфти Халдекс полягає в автоматичному підключенні заднього моста під час руху у складних дорожніх умовах.
Коли складну ділянку дороги пройдено, карданні вали починають обертатися з однаковою швидкістю. Центральний ЕБУ дає команду керуючому модулю муфти. Насос зупиняється, тиск масла падає, притискний механізм повертається у вихідне положення. Внаслідок цього фрикційні диски розмикаються, момент сили на задній міст не передається. Автомобіль рухається у передньопривідному режимі.
Покажемо правила обслуговування та ремонту муфти Халдекс на прикладі одного з найпоширеніших типів – 4 покоління. Ці прилади масово монтували в автомашини з повним приводом європейського виробництва, що підключається, з 2007 року. Особливо популярні вони у сімействі «Фольксвагенів».